Društvene mreže u 2020. i šta nas očekuje u budućnosti

Reći da većina ljudi dobar deo dana provodi na društvenim mrežama ne bi bila preterivanje. Ne u današnjem svetu.

Društvene mreže postale su sastavni deo ljudskog života i svakodnevne rutine. Neki su toliko ovisni o tome da je prva stvar koju provode nakon buđenja proveriti svoje feedove na društvenim mrežama.

piše: Nebojša Janković          

povratak na BLOG

Društvene mreže i trendovi

Reći da većina ljudi dobar deo dana provodi na društvenim mrežama ne bi bila preterivanje. Ne u današnjem svetu.

Društvene mreže postale su sastavni deo ljudskog života i svakodnevne rutine. Neki su toliko zavisni  da je prva stvar koju provode nakon buđenja jeste proveriti svoje feedove na društvenim mrežama.

S obzirom na važnost društvenih mreža u životu potrošača, proizvođača sve više i firme prelaze na društvene platforme u nadi da će se povezati sa svojim ciljnim kupcima. Međutim, na društvenim mrežama dolazi do preopterećenja sadržaja i konkurencija je vrlo velika. Možete se izuzetno teško isticati ako nemate jasnu strategiju marketinga na društvenim mrežama .

Ako budete se budete konstantno prilagođavali na najnovije trendove na društvenim mrežama, to će svakako pomoći da se vaša strategija istakne  među mnoštvom. U ovom blogu ćemo Vam predstaviti najznačajnije trendove u 2020. a tuču se socijalnih mreža 

Efemerni će sadržaj i dalje steći popularnost 

Efemerni sadržaj nešto je što je dostupno samo nakratko i nestaje nakon toga. Instagram i Snapchat Stories savršeni su primeri ove vrste sadržaja.

Danas je pažnja ljudi kratka, a promenio se i način na koji vole konzumirati sadržaj. Zbog toga su formati sadržaja poput Story postali popularni. Oni su kratki, privlačni i zarazni na način da ljudi mogu provesti sate i sate prolazeći kroz story.

Ovaj trend je svakodnevno u znatnom porastu. Razlog zbog čega je tako leži u puno aktivnihh korisnika Instagram Stories.

efemerni trendovi 2020

Izvor slike: Statista

Marketinški stručnjaci primetili su ovaj trend i nastaviće ga koristiti u svoju korist. Prema nedavnom izveštaju kompanije Hootsuite, 64% prodavaca već je uključilo Instagram Stories u svoje strategije ili planira da ih uključi. 

Druga studija upućuje da brendovi ponovo objavljuju priču jednom u četiri dana, što dokazuje da su one sve popularnije.

Mrežne niše – Socijalne platforme i dalje će funkcionisati

Facebook i Instagram dugo su dominirali na društvenim mrežama kao najvećim i najpopularnijim platformama. Međutim, poslednjih godina nekoliko drugih nišnih platformi za društvene mreže nije samo nastalo, već je značajno poraslo. 

TikTok, na primer, jedna je takva platforma koja je započela 2016. godine i odmah stekla popularnost među mladima. B2B kompanije više vole LinkedIn zbog svojih inicijativa na društvenim mrežama, dok zajednica igara prelazi na Twitch. Nekoliko je takvih alternativnih platformi za društvene mreže koje dobijaju na popularnosti i nastaviće to raditi u 2020. godini i u budućnosti.

Evo nekoliko najpopularnijih platformi na društvenim mrežama prema broju korisnika ili registrovanih naloga. 

trendovi na društvenim medijima do kanala 2020

Izvor slike: Statista

Instagram će ukloniti lajkove

Instagram je jedna od najvećih društvenih mreža i svaka veća promena koja se ovde primeni može oblikovati okruženje društvenih mreža. Jedna od takvih velikih promena je mogućnost da Instagram ukloni  lajkove za postove.

Instagram je nedavno testirao ovaj predlog u beta testu i uskoro će ovu promenu moći primeniti na globalnom nivou. Objašnjenje koje su pružili jeste da volja određuju društvenu vrednost osobe i čekanje takve provere štetno je za mentalno zdravlje ljudi. 

Međutim, postoji puno ljudi koji potpuno odbacuju razlog i misle da Instagram želi sprovesti ovu promenu kako bi zaradio više. Brendovi plaćaju ogromne svote novca influencerima za promociju svojih proizvoda. Ništa od ovog novca ne ide na Instagram. U stvari, influencer marketing postao je toliko popularan da se brendovi odmiču od tradicionalnih marketinških metoda poput oglašavanja.

Ako Instagram ukloni lajkove, tada brendovi neće moći izmeriti tačan utjicaj svojih kampanja jednako lako kao sada. Ovo bi moglo podstaći neke brendove da ulažu u Instagram oglase jer za njih mogu lako pratiti ROI ( return on investment ).

Scenario u kojem Instagram uspešno uklanja lajkove i dobija više ulagača da pređu na svoju platformu oglasa mogao bi biti transformativan za marketing na društvenim mrežama. To neće uticati samo na udeo, već će takođe podstaći druge društvene mreže na takve poteze.

Društvena trgovina će se proširiti

Platforme društvenih mreža poput Instagrama, Pinterest-a i Facebooka dugo su korišćene od poznatih brendova za prodaju svojih proizvoda. Društvena trgovina postala je nova marka maloprodaje za mnogobrojne brendove, a taj trend tek biti ojačan.

Društvena trgovina na dobrom je putu da postane vodeći maloprodajni kanal uporedo sa ostalim mrežama poput web prodavnica. Ovaj će trend dodatno ojačati  sve više i više na društvenim mrežama koje će zbog značajnosti prodaje uvesti prodajne postove.

Od postova za kupovinu do Instagram Storefronts-a, društvene mreže se neprestano razvijaju kako bi postale maloprodajne platforme. Brendovi i trgovci će ih upotrebiti i uključiti društvenu trgovinu u svoje prodajne strategije.

Prevoladavaće video sadržaj

Video sadržaj jedan je od najatraktivnijih oblika sadržaja i uskoro će dominirati na društvenim mrežama kao pobednik nad svim ostalim vrstama sadržaja. Bilo da se radi o videozapisima kratkog formata poput onih popularnih u TikTok-u ili Stories-u ili o sadržaju dugog formata na YouTube-u, videozapisi su budućnost sadržaja društvenih mreža.

Prema studiji Cisco , do 2022. godine 82% celokupnog mrežnog sadržaja činiće video sadržaj. To jasno pokazuje koliko je važno započeti koristiti video sadržaj kako bi ostali relevantni u domeniu društvenih mreža.

Ako trenutno ne stvarate videozapise, vreme je da to uključite u svoju strategiju sadržaja. U skoroj budućnosti videozapisi će dominirati na društvenim mrežama. Neana Digital Agency vam može pomoći u ovome kako bi imali kvalitetan sadržaj i dobro pozicioniranje na Google.

Započnite upotrebom funkcija poput Story i za sadržaj društvenih medija i za oglase. Videozapisima možete dodati i svoje postove na društvenim mrežama, čak i na platformama na kojima je tradicionalno dominirala slika ili tekstualni sadržaj.

Usvajanje tehnologije biće uvek na visokom nivou

Na društvenim mrežama doći će do porasta usvajanja tehnologija poput povećane stvarnosti (AR) i virtuelne stvarnosti (VR). Kako ove platforme rastu, korisnici će zahtevati bolja i zanimljivija iskustva i ove tehnologije mogu to ostvariti.

Facebook već čini ogromne korake u tom smeru uvođenjem Horizon-a , njihovog društvenog sveta virtuelne stvarnosti. Ovo je vrsta virtuelnog sveta u kojem se ljudi mogu povezivati, igrati igrice i istraživati. To je sledeći nivo društvene povezanosti i verovatno bi mogla biti budućnost društvenih medija.

Iako je usvajanje VR-a nadruštvenim mrežama možda još uvek u izrazito ranoj fazi, isto se ne može reći za AR. Filteri povećane stvarnosti sada se koriste na nekoliko glavnih platformi poput Snapchat i Instagram. Oni su uvedeni kao sredstvo za poboljšanje vizuelnog sadržaja koji se deli na društvenim mrežama i koji su naširoko popularni.

Marketing uticaj i dalje će da raste

Influencer marketing nije novi trend, ali on će ostati neko vreme. Društvenim mrežama danas dominiraju kompanije koje društvenim mrežama daju prekomerne iznose za promociju robnih marki. 

Usvajanje ovog trenda može se posmatrati iz dve perspektive. To se može videti po velikom porastu broja influencera na društvenim mrežama. Povećanjem marketinških troškova od strane poznatih brendova povećava se i broj influencera.

Ulaganje u influencere mnogo je jeftinije od pokretanja plaćenih oglasnih kampanja, a opet donosi dobre rezultate. Štaviše, influenceri mogu pomoći trgovcima u postizanju različitih marketinških ciljeva, a ne samo generisati potencijal. Ovo su dva glavna razloga zašto je marketing postao toliko popularan i neprestano postaje sve jači.

Marketinški stručnjaci sada ne sarađuju samo s 1-2 influencera, već rade s celom mrežom malih, relevantnih influencera mrežne niše. Ova vrsta influencera se više angažuje i košta mnogo manje. U budućnosti, sve više i više prodavača će koristiti ovu strategiju i raditi s više manjih influencera umesto s jednom slavnom osobom.

Više kontrole i pravnog nadzora

Iako postoje brojne pogodnosti koje nude društvene mreže, postoje i određeni negativne stvari koje su isplivale poslednjih godina. Privatnost i sigurnost podataka dva su takva pitanja zbog kojih se naslovi nalaze na društvenim mrežama poput Facebooka.

Društvene mreže mogu se vrlo lako koristiti za prikupljanje informacija o bilo kome i zloupotrebu. Postoje navodi da određene društvene mreže čak prodaju svoje korisničke podatke drugim kompanijama ili pojedincima.

U svetlu toga, društvene mreže i regulatorna tela pooštriće svoje norme i uvesti više politike privatnosti. Mnogi ljudi društvene mreže smatraju nesigurnim i svima bi bilo u interesu da se to promeni. Dakle, budite spremni na više propisa i ograničenja na svim platformama.

Personalizacija će biti najvažnija

Personalizacija je globalni trend potrošača koji postoji već nekoliko godina. Međutim, još je uvek daleko kada je u pitanju njegovo usvajanje za društvene mreže.

Neki bi mogli tvrditi da brendovi ne mogu baš personalizovati svoje sadržaje na društvenim mrežama za različite segmente potrošača. Međutim, oni i dalje mogu prilagoditi svoje oglase na društvenim mrežama za onoliko ciljnih segmenata koliko žele.

Ključni aspekt u kojem kompanije i prodavci utiču na trend personalizacije je u njihovoj isporuci oglasa na društvenim mrežama. Platforme društvenih mreža počele su pružati prodavcima napredne mogućnosti ciljanja i prilagođavanja. Oni vam omogućavaju prikazivanje pravih oglasa pravim ljudima u pravo vreme.

Personalizacija je dosegla nivo da ove platforme društvenih mreža sada takođe razumeju vrstu proizvoda koji vam se sviđaju. Pokazuju vam oglase za slične proizvode različitih marki proizvođača.

Ne vjerujete mi? Pokušajte proveriti oglas, bilo koji oglas, na Instagramu. Za nekoliko minuta na celom feedu videćete oglase za slične proizvode. Što više oglasa kliknete, to će bolje razumeti vaše internet ponašanje i afinitete. I, sledeće što treba da znate, svi vaši oglasi na Instagramu biće personalizovani i odabrani po vašem ukusu.

Lokalno ciljanje postaće rasprostranjenije

Baš kao što je lokalni SEO namenjen lokalnim brendovima koji žele dobiti više organskog prometa, lokalno ciljanje je kontra socijalnih mreža. Mnogo proizvođača koristi ciljanje na temelju lokacije kako bi privukli ljude sa određenog geografskog položaja.

Jedan veoma čest način na koji brendovi privlače domaću publiku je geografskim označavanjem njihovih postova i priča. Ako sadržaju društvenih mreža dodate lokaciju, ona će automatski privući lokalnu publiku.

Društvene platforme poput Instagrama pružaju mogućnost pretraživanja postova s ​​obližnjih mesta ili određenih lokacija. Ako svom sadržaju dodate lokacije, on će se prikazati u ovim rezultatima pretraživanja, pomažući ljudima da pronađu vašu sadržaj.

Geo-ciljanje deluje posebno dobro na promoviranim postovima ili tvitovima, jer vam ove platforme pomažu ciljati pravu publiku.

Na primer, ako na Facebooku upotrebljavate opciju “boost post”, možete odabrati i lokacije koje želite ciljati. Facebook će vaše postove prikazati korisnicima na tim lokacijama.

Brendovi takođe mogu koristiti geografsko ciljanje kako bi privukli više ljudi na svoje lokalne konferencije i događaje vezane uz robnu marku. Ili mogu upotrebiti filtere lokacije u svojim oglasima na društvenim mrežama za oglašavanje samo relevantnoj lokalnoj publici.

Postoji puno prednosti ciljanja na lokaciji na društvenim mrežama i jednostavno ga morate znati iskoristiti.

Korisnički sadržaj i dalje će biti popularan

Brendovi koji koriste sadržaj generisan od strane korisnika nije novi trend, ali je trend koji još uvek ide snažno i nastaviće to raditi i dalje. Jedino što se promenilo je stopa prihvaćanja, jer sve više i više prodavača koristi UGC ( User-generated content ).

Neke marke, poput Daniela Wellingtona, motivišu svoje kupce da izrade sadržaj i označe svoju marku za priliku da se istaknu na njihovoj stranici. Neki, poput Olay ili Dove, vode relevantne marketinške kampanje koje podstiču ljude da prodaju svoje proizvode kako bi bili deo kampanje.

Neki se brendovi, poput Airbnb-a, u potpunosti oslanjaju na sadržaje koji su stvorili korisnici za svoje sadržaje na društvenim mrežama.

Bez obzira na to kako želite koristiti UGC, trebali biste mu pronaći mesto u svom sadržaju. Sadržaj koji stvara korisnik je besplatan i smatra se puno autentičnijim od brendiranog sadržaja. To vam može pomoći da se vaš brend čini pouzdanijim i može učiniti čuda za vaš imidž.

Dakle, ako nikada niste eksperimentisali sa sadržajem koji je stvorio korisnik za svoje profile na društvenim mrežama, vreme je da ga počnete koristiti.

Zaključak

Društvene mreže u 2020.

Ovo su neki od trendova koji će dominirati društvenim mrežama u 2020. godini i budućnosti. Iskoristite ove trendove u svoju korist i ostanite ispred konkurencije. Socijalne mreže su dinamičan i konkurentan prostor, a ti trendovi mogu vam pomoći da iskoristite svoju igru na društvenim mrežama. Dakle, budite u toku sa najnovijim zbivanjima oko ovih tema, pratite naš blog koristite ih za svoje inicijative na društvenim medijima.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on reddit
Reddit