1. Relevantan i vredan sadržaj
Uobičajeno je učiti o novim SEO tehnikama i važnim savetima za tehničko prilagođavanje.
Međutim, postoji jedna tačka koja će iz godine u godinu biti uvek bitna: kvalitetan sadržaj. Mnogi zaboravljaju koliko je pre svega važno proizvesti sadržaj koji zadovoljava ono što publika traži.
Više od toga, ključno je ponuditi nešto relevantno, bogato informacijama koje generišu vrednost i zaista stvaraju značaj korisniku. Optimizacija sadržaja je neophodna, ali još je kritičnija za optimizaciju kvalitetnog sadržaja.
Stoga, kada razmišljamo o strategijama marketinga sadržaja, kao prioritet prioriteta ima njegovu važnost i kvalitetu pisanja. Ovo stanje je br. 1 parametar Google rangiranja.
2. Korisničko iskustvo (UX)
Korisnik koji traži Google očekuje očekivanja u vezi s sadržajem i iskustvom . SERP-ovi (Search Engine Result Page), na primer, trebaju isporučiti upravo ono što ljudi traže.
Tu započinje proces i tako Google postavlja rangiranje iz korisničkog iskustva, što znači da su u pitanju parametri UX-a .
Dakle, prilikom izrade sadržaja i upravljanja web lokacijama, trgovci moraju razmisliti o optimizacijama usmerenim na UX.
Važno je ponuditi kompletno iskustvo, osigurati dobar pristup web mestu, dobro iskustvo pregledavanja, pa čak i značajnu poseta pomoću strategija remarketinga. Sve to ima veliku vrednost za korisničko iskustvo i, dakle, utiče na rangiranje stranice.
Definitivno je razmišljanje o UX-u pri stvaranju sadržaja jedan od najvažnijih SEO trendova za 2020. godinu.
Važno je što pre razmisliti iz ove perspektive!
3. Mobilni SEO
Ako ste pratili SEO trendove iz prethodnih godina, nesumnjivo ste videli da je među njima i mobilni SEO.
Ne ponavljamo se. Mobilni SEO to je nešto bitno i još uvek zaslužuje da bude istaknut prilikom bavljenja ovom temom 2020. godine.
Brojke to dokazuju: 63% Googleovog organskog prometa pretraživanja dolazi s mobilnih uređaja . To je izuzetno relevantan broj i porastao je 2020. Dakle, nema sumnje da će ovaj procenat ostati značajan, ako ne i porast, za 2021. godinu.
Iskustvo pretraživanja preko telefona mora biti jednako zadovoljavajuće koliko i na računarima. Stoga bi se trebali baviti optimizirovanjem svog sadržaja i postavki u ovom okruženju. Inače, penalizacija i nizak rang mogu postati stvarnost.
4. Glasovno pretraživanje
Glasovno traženje , stvorena u 2012, samo je stekao slavu i postao čest izbor u poslednjih nekoliko godina. Za 2020. godinu, ovo je nesumnjivo jedan od najvažnijih SEO trendova koji zaslužuju pažnju marketinga.
Prema Googleu , 27% globalne internet populacije koristi mobilno pretraživanje. Ovi brojevi znače da će više algoritama biti spremno za rangiranje web lokacija koje optimizuju njihov sadržaj za ovu vrstu pretraživanja.
Za ovu optimizaciju, međutim, ključno je znati kako koristiti oznaku sheme.
Alat pomaže Googl-u prepoznati relevantne informacije za generisanje istaknutih delova, koji su važni izvori za indeksiranje sadržaja za glasovno pretraživanje.
5. Vizuelno pretraživanje
Google je zahvaljujući tehnologiji Google Lens vizualno pretraživanje učinilo izuzetno relevantnim.
Danas alat može identifikovati oko milijardu objekata, što ovu mogućnost čini stvarnom i relevantnom.
Nekoliko je razloga zbog kojih korisnici koriste virtuelno pretraživanje. Među glavnim možemo istaći:
- znati više o proizvodu koji žele kupiti;
- uputstva na određenom mestu;
- recenzije o lokalnim fabrikama, preduzećima, radnjama itd ;
- prevodi reči ili rečenica;
- informacije o hrani.
Funkcionalnost je kritični činilac u vizuelnom traženju: samo usmerite kameru telefona na objekt, mesto ili trgovinu.
Aplikacija Google objektiv pruža najrelevantnije informacije koje mogu pomoći korisniku da odgovori na njegova pitanja.
Ulaganje u image SEO glavna je tačka u ispunjavanju ovog zahteva. Prenesite slike i lokacije proizvoda s jasnim opisima i relevantnim ključnim rečima.
Ovi su koraci najbolji način da ih kvalitetno indeksirate i privučete promet.
6. Bogati i istaknuti delovi sadržaja
Zero-Click prisutan je više nego ikad: više od 50% Google pretraživanja završava bez da korisnik klikne na bilo što, a njihove informacije imaju samo ono što prikazuje SERP.
Ova prilagođena upotreba rezultata moguća je zahvaljujući nekoliko karakteristika bogatim istaknutim delovima. Prvi ima više sadržaja nego inače, a sadrži informacije poput:
- meta opis;
- meta naslov;
- mišljenja;
- komentari korisnika;
- poslovna adresa;
- zvezdica.
Izdvojeni delovi su takođe druga tradicionalna karakteristika, vrlo bitna za nulti klik. Donosi ukratko o temi, obično odgovara na pojmove za pretraživanje koje koristi korisnik. Na Googl-u su Position Zero.
7. Optimizacija usmerena na korisnika (BERT algoritam)
Optimizacija usmerena na korisnika je Google prioritet. Cilj je isporučiti sadržaj koji zadovoljava korisnikove namere.
Iz tog razloga je Google lansirao Bidirectional Encoder Reprezentacije iz Transformersa, algoritam BERT .
Svrha ove tehnologije je optimizovati razumevanje šta pojmovi za pretraživanje predstavljaju u kontekstu.
Suočeni s ovom promenom, za BERT ne postoji adaptacija za optimizaciju koje marketing može učiniti.
Fokus bi trebao biti pre svega na stvaranje sadržaja koji zapravo ispravno i kvalifikovano odgovara zahtevu pretraživanja.
8. E.A.T.sadržaj
Prateći koncept BERT-a i njegove relevantnosti, bitno je razgovarati o EAT-u kao parametru koji Google vrednuje.
To je odgovor na pitanje kako proizvesti sadržaj, čak i ako ne postoji SEO optimizacija za BERT.
Akronim EAT okuplja početne glavne karakteristike koje sadržaj treba imati, a to su:
- E xpertise: sadržaj stranice moraju biti napisani od strane nekoga ko je stručnjak na temu;
- A utoritet: blog ili web mora biti autoritativan na temu o kojoj je reč;
- T pouzdanost: povratne veze ove stranice moraju biti usmerene na druge relevantne i pouzdane stranice.
Kada razmišljate o relevantnom sadržaju koji može biti uspešan ispred BERT algoritma, razmotrite parametre EAT.
9. Uticaj na sadržaj optimizacije
Influencer marketing stvarnost je za sve vrste poslovanja. Kompanije su mnogo uložile u ovu strategiju i što je najvažnije: javnost je dobro angažovana po pitanju ovog pristupa.
U istraživanju je 49% ispitanih ljudi reklo da su preporuke uticajnih članova bile presudne za njihovu kupovinu. Ovo odobrenje takođe može imati značajan učinak na postove na blogovima o content marketingu, generirišući više prometa na stranicama.
Zbog toga je nesporno koliko je važno ulagati u sadržaj s influencerima. Ti ljudi promovišu proizvode i usluge na isti način na koji mogu doneti veću relevantnost web sadržaju.
Ako ovi sadržaji imaju više pristupa, automatski se prepoznaju kao relevantni, što poboljšava rangiranje stranice.
10. Optimizacija video sadržaja
Još jedan savet veoma bitan za SEO trendove: videozapisi imaju veliku vrednost za Google .
Provajderi moraju uložiti mnogo u ovu vrstu sadržaja radi svojih strategija, jer je promet koji mogu privući zaista veliki.
Videozapisi imaju 50 puta veću verovatnoću da će se pojaviti na prvoj stranici SERP-a u odnosu na ostali sadržaj.
To je samo po sebi snažan pokazatelj da Google daje veliku vrednost vizuelnom sadržaju, posebno video zapisu.
Šta ovo govorionima koji kreiraju sadržaj? Čak i ako govorimo o postovima na blogovima, stranicama proizvoda ili drugim vrstama sadržaja, videozapisi moraju biti povezani s njima.
Bitno je razmisliti o strategijama s tim medijima koji ilustruju ono što se prikazuje. Ovaj pristup omogućiće veći angažman javnosti i takođe mnogo viši rang.
Pažljiva analiza ovih 10 SEO trendova može stvoriti odlučujuće rezultate za vašu marketinšku strategiju u 2020. godini. Fokus na kvalitetan sadržaj početak je svega, ali uvek je neophodno razumeti promene u Google-ovom algoritmu i ono što postavlja kao parametar rangiranja.